Mitel
A Mitel Networks Corporation 1972-ben alapított, jelenleg a NASDAQ-on és a Torontói Tőzsdén (NASDAQ: MITL; TSX: MNW) jegyzett vállalat. Székhelye Kanatában, Kanada Ontario tartományában van.
2014 januárjában a szintén kanadai székhelyű Aastra Technologies céggel egyesült. Az Aastra korábban jelentős felvásárlásokkal (a svájci Ascom, a francia EADS [Matra] Telecom, a német DeTeWe és az Ericsson Enterprise) 2014-re a világpiac egyik meghatározó gyártója lett. Így a két vállalatból 1 milliárd USD forgalmat meghaladó vezető piaci szereplő jött létre.
A két vállalat egyesülésével olyan technológiai, portfolió, értékesítési és földrajzi szinergia jött létre, amely minőségileg is új alapokat nyújt a Mitel további fejlődésének. Ezt jelképezi a 2014. októberben bevezetett új Mitel logó és termék-szegmentáció. A korábbi Mitel és Aastra összes termékét a következő négy, könnyen érthető kategóriába sorolták, és minden igényt kielégítő teljes üzleti kommunikációs megoldásokat nyújtanak:
A Mitel Networks Corporation 2015-ben további technológiai vállalatokat vásárolt fel és integrált. A Mavenir Systems (USA), a szoftver alapú IP mobil megoldások (pl. Voice over LTE) szállítójának felvásárlását követően a Tiger TMS-t (UK), a szállodákban és a vendéglátás más területein használt szoftver megoldások vezető szereplőjét integrálta a cégcsoportba.
2017 májusában a vállalatóriás tovább bővült: megállapodást kötött a Toshibával az egységes kommunikációs üzletág (UC&C) átvételéről, mellyel tovább növekszik a Mitel ügyfélköre és globális vezető pozíciója a felhő alapú kommunikációs üzletágban.
A ShoreTel – az Egységes Kommunikációs megoldások egyik meghatározó szereplője – 2017 szeptemberétől a Mitel részeként működik tovább. A két gyártó kombinációjaként egy erős és ügyfélközpontú, gazdag „felhőkultúrát” kínáló cég jött létre, mely a digitális átalakulás mezsgyéjére lépő vállalatoknak biztosít egyszerű és gördülékeny felhő alapú kommunikációs és kollaborációs szolgáltatásokat.
A Mitel továbbra is egyik stratégiai termékének tekinti a MiVoice MX-ONE (korábban Aastra MX-ONE, azt megelőzően Ericsson MX-ONE) rendszert, amely az iparági elemzők szerint több szempontból az egyik legjobb közép- és nagyvállalati platform. Kiemelkednek továbbá a Mitel kollaborációs eszközei is, melyek a digitális transzformáció és a felhő alapú szolgáltatások felé való elmozdulás kulcstermékei. A MiCollab és a MiTeam – együttműködésre és csoportmunkára tervezett applikációk egy sor olyan funkciót kínálnak, amelyekkel a legkiemelkedőbb felhasználói élményt teremtik meg bármilyen eszközön.
A Mitel a Gartner Magic Quadrant Egységes Kommunikációs elemzéseiben immár negyedik egymást követő évben Vezető (Leader) pozíciót tölt be.
Az Assono Magyarország Kft. a Mitel hazai Silver szintű értékesítési és szerviz partnere.